Функции
Функции

ОБЩА АДМИНИСТРАЦИЯ

Дирекция "Административно-правно обслужване, финанси и управление на собствеността":
  • приема и регистрира входящата служебна кореспонденция към адресатите, извежда и изпраща по предназначение изходящата кореспонденция и извършва външна и вътрешна куриерска дейност;
  • предоставя информация на граждани и организации за движението на преписките, когато това представлява законен интерес за тях, при спазване на Закона за защита на личните данни и на Закона за достъп до обществена информация;
  • систематизира и съхранява документите и другите материали на администрацията в съответствие с изискванията на Закона за Националния архивен фонд и Наредбата за вътрешния оборот на електронни документи и документи на хартиен носител в администрациите;
  • оказва правна помощ за законосъобразното осъществяване на правомощията на областния управител, осигурява процесуалното представителство пред органите на съдебната власт, изразява становища и разработва предложения за решаване на правни проблеми, свързани с функциите на областната администрация;
  • осъществява методическа помощ и координация по отношение на правното обслужване на дейностите на специализираната администрация и осигурява съответствието на изготвяните актове с действащото законодателство;
  • разработва вътрешни правила за работна заплата в администрацията, за вътрешния трудов ред, за организацията на административното обслужване, за финансовото управление и контрол, както и други вътрешноведомствени актове, осигуряващи дейността на областния управител и на специализираната администрация;
  • води служебните досиета на служителите, издава и заверява служебни и трудови книжки;
  • изготвя поименното разписание на длъжностите и работните заплати;
  • обслужва финансово-счетоводно областната администрация;
  • подготвя предложения до Министерския съвет по проектобюджета и бюджета на областната администрация, включително за капиталови разходи;
  • изготвя месечни и годишни счетоводни ведомости и отчети;
  • изготвя месечни, тримесечни и годишни отчети за касовото изпълнение на бюджетните и други сметки и фондове към областта;
  • контролира и анализира разходването на предоставените бюджетни и други средства, както и събирането и трансфера на приходите;
  • организира и осигурява управлението на имотите и вещите - държавна собственост, предоставени на областния управител за нуждите на областната администрация; изготвя предложения за ефективното управление на тези имоти и планира необходимите средства за поддържането и опазването им;
  • организира материално-техническото снабдяване;
  • обезпечава информационното осигуряване на администрацията;
  • подпомага областния управител при изпълнението на задълженията му във връзка с планирането и подготовката на областта за отбрана и организирането на отбранително-мобилизационната подготовка;
  • организира дейността на областния съвет по сигурност, подпомага взаимодействието му със Съвета по сигурността и осъществява взаимодействие с Междуведомствената комисия за възстановяване и подпомагане към Министерския съвет;
  • осъществява процедури по Закона за политическа и гражданска реабилитация на репресирани лица.

 
СПЕЦИАЛИЗИРАНА АДМИНИСТРАЦИЯ

Дирекция "Административен контрол, регионално развитие и държавна собственост":

  • подпомага осъществяването на контрол по изпълнение на задълженията, които произтичат от законите и от актовете на Президента на Република България и на Министерския съвет;
  • организира изпълнението на делегирани функции от съответните централни органи на изпълнителната власт;
  • организира подготовката и провеждането на административно-териториалните промени на територията на областта и извършва проверка по законосъобразността на исканията за извършване на административно-териториални промени на територията на областта; проверява изпълнението на законовите условия и ред и подготвя мотивирани предложения до областния управител;
  • изпълнява задачи, свързани с организационно-техническата подготовка на изборите;
  • координира и подпомага дейността на териториалните звена на органите на изпълнителната власт и отношенията им с общинските администрации;
  • координира и подпомага дейността на кметовете на общините при осъществяване на взаимодействието с областните дирекции "Полиция" по спазването на обществения ред и борбата с престъпността;
  • подпомага осъществяването на контрол по изпълнението от общинската администрация на делегирани функции от съответните органи на централната държавна власт;
  • осигурява упражняването на контрол по законосъобразността на актовете и действията на кметовете на общини;
  • осигурява упражняването на контрол по законосъобразността на актовете и действията на органите от местното самоуправление и местната администрация на територията на областта в случаите, когато това е възложено на областния управител със закон или с друг нормативен акт;
  • подготвя документите по налагане на предвидените в закона и в другите нормативни актове административни наказания;
  • организира и участва в разработването и актуализирането на областната стратегия за развитие;
  • подпомага организационно-технически и експертно дейността на областния съвет за развитие;
  • набира и анализира информация за изпълнението на областната стратегия за развитие;
  • участва в разработването, организира и координира изпълнението на стратегии, планове, програми и проекти на територията на областта в съответствие с правомощията на областния управител;
  • координира и подпомага осъществяването на дейностите в областта на: строителството; транспортното обслужване и безопасността на движението; опазването на околната среда; културно-историческото наследство и културните дейности; изповеданията и юридическите лица с нестопанска цел, които извършват дейност, присъща на изповедание, или осъществяват религиозна или религиозно-просветна дейност; етническите въпроси;
  • поддържа връзки с международни организации, с региони и области в други държави, разработва и реализира съвместни проекти;
  • осъществява дейностите за изпълнение на функциите на областния управител по устройство на територията;
  • осигурява правните и фактическите действия по придобиването, разпореждането и управлението на държавното имущество на територията на областта в рамките на предоставените на областния управител правомощия;
  • осъществява действията по съставянето на актовете за държавна собственост, отписването на имоти - държавна собственост, и отбелязването във вече съставени актове;
  • води актовите книги и регистри на имотите - държавна собственост, на територията на областта по образци, утвърдени от министъра на регионалното развитие и благоустройството;
  • води на отчет имотите - държавна собственост, на територията на областта, които се управляват от областния управител;
  • осигурява защита на държавните интереси при неправомерно ползване на държавни имоти от физически и юридически лица на територията на областта;
  • осъществява процедури по реституционни закони;
Търсене
Приемен ден на областния управител
Електронна пощенска кутия
ТГС България - Сърбия
ТГС България - Сърбия