ЗАСЕДАНИЕ ОТ 21 ЮЛИ 2010 Г.
На 21 юли 2010 г. от 10.00 ч.в заседателната зала на Областна администрация-Перник се проведе второ заседание на Областния съвет за сътрудничество по ЕДВ при следния дневен ред:
1. Обсъждане и приемане на Правилник за устройството и дейността на ОССЕДВ;
2. Разни.
На заседанието присъстваха представители на институции и НПО. Бяха внесени промени в Правилника за дейността на Съвета, съобразно внесените предложения.
Членовете на ОССЕДВ взеха следните решения:
Зам. председатели на ОССЕДВ са:
1. Заместник областен управител, определен от Областния управител и
втори зам. председател от квотата на НПО, излъчен от всички организации;
2. Юридическите лица с нестопанска цел, регистрирани в обществено полезна дейност по чл.3 ал. 3 и 4, желаещи да участват в съвета, подават до неговия председател молба по образец и съдебно удостоверение за актуално състояние. Председателят на Областния съвет се произнася по молбата в едномесечен срок;
3. Секретарят на ОССЕДВ предложи следната промяна: вм. Предложенията за дневен ред и материалите за заседанията се изпращат на членовете на областния съвет най-малко 5 работни дни преди датата на заседанието. Мотивирани предложения за промени на дневния ред може да внася всеки член на Областния съвет най-късно 3 работни дни преди заседанието. Дневният ред се приема от Областния съвет на съответното заседание;4. Решенията се вземат с мнозинство от две трети от присъстващите на заседанието членове.
5. Общинските съвети по етнически и демографски въпроси изготвят тримесечни отчети за своята дейност и ги предоставят на секретариата на Националния съвет чрез Областния съвет.
Заместник областният управител Радослав Йорданов напомни, че всички НПО, неподали съдебно удостоверение за актуално състояние и заявление за участие в съвета, трябва да направят това, ако искат да участват активно в работата на този съвет. Чрез деловодството на Областна администрация, в рамките на 5 работни дни преди следващото заседание на ОССЕДВ, могат писмено да внасят своите предложения по жилищните и други проблеми.